Oglądaliście Sneakers? Jeśli nie, warto nadrobić zaległości.
Jak się okazało kilka miesięcy temu, brytyjski urząd podatkowy (HMRC) – bez pytania o zgodę – zbudował sobie całkiem pokaźną bazę głosów, na podstawie której mógł później identyfikować ludzi. Wszyscy dzwoniący na infolinię podatkową, byli proszeni o powtarzanie My voice is my password, nim przedostali się do kolejnego etapu rozmowy. Łącznie zebrano w ten sposób dane pomagające rozpoznać po głosie ponad 5 milionów osób.
Od czasu ujawnienia tej informacji, HMRC daje możliwość opt-outu, wyłączenia się z bycia nagrywanym, zapamiętywanym i w przyszłości – identyfikowanym za pomocą głosu. Ponad 160’000 osób skorzystało z tej opcji w ciągu ostatnich kilku miesięcy – ale w dalszym ciągu w bazie jest kilka milionów zapamiętanych głosów. Co istotne (jak się przekonał np HSBC), głos nie daje jednoznaczej możliwości identyfikacji rozmówcy. Co można zobaczyć w materiale BBC.
Źródło: Thousands of taxpayers tell HMRC to delete voiceprint data it stored without consent